Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OKT Triangel motorvogn
Smile 

Skulle nogen ligge inde med en byggevejledning til OKT's Platine Byggesæt af Triangel motorvogn, hører jeg meget gerne fra jer.

Man har været så heldig at få en komplet ætseplade med ovenstående - dog uden instruktioner, motor,  hjul og tag.

Tanken er at ombygge Trianglen til en vellignende ETJ M2 eller M5 - med de noget større vinduer, og selv støbe et noget højere tag, som disse

køretøjer havde. Desuden lidt andre småændringer af salig OKT's udgave.

På forhånd tak hvis nogen ville scanne evt. byggevejledning og sende som e-mail.....

Mvh otl   Shy
Svar
Smile

Det lykkedes at få en byggebeskrivelse fra Niels Kroyer i Australien, så nu ka' man - når tiden er til det - komme i gang med samlingen.

En del ændringer skal laves, bl. a. vinduer fræses større, sprosse i sideviduer i førerrummet, lukning af vinduer på endeperron samt støbning af et tag med en højere profil. Alt sammen noget som tager en masse tid, - hvad man ikke har nok af Angry ....

Hav tålmod - billeder skal nok komme... Cool

Der er jo lige et par andre projekter som ska' færdiggøres først (Noget til Generalen + andre) Dodgy

Mvh otl   Wink
Svar
Hej Ove

Med alle de ændringer på byggesættet, som du har planer om, så lyder det som et projekt, der med fordel kunne 3D-printes i stedet for (?).
Med futlig hilsen

Carsten B. Thomsen
Svar
Hej Carsten   

Jeg tror ikke man ka' lodde på sådan noget "3D-print" og jeg er jo metalmand, - såeh....... Big Grin 

Men du er da velkommen til at forsøge Cool 

Desuden er der jo det med vægten af det færdige produkt......, endskønt det "kun" er en Triangel-vogn må den gerne træde lidt hårdt i sporet - for et godt strømoptag.... Wink 

Mvh otl   Smile
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)